aplicatii

Ce se va schimba în Android Market?

Noua interfata Android Market

Android Market găzduiește în prezent peste 100.000 de aplicații pe care utilizatorii le pot downloada și instala în câteva clipe pe telefoanelor lor cu Android. Google plănuiește un upgrade care va transforma radical această componentă cheie a sistemului. Sunt luate în vizor toate terminalele cu versiuni de la Android 1.6 în sus, adică aproximativ 93,6% din cele vândute.

Primele schimbări sunt legate de interfață. Un carusel cu aplicațiile promovate își va face apariția pe prima pagină și în ecranele de categorii. Ratingurile aplicațiilor vor fi vizibile pe telefoane, iar fiecare produs în parte va afișa toate informațiile pe o singură pagină, în locul actualelor tab-uri. Tot în pagina de prezentare vor fi listate titlurile asemănătoare. Astfel, utilizatorii vor putea consulta mai multe aplicații pe aceeași temă și vor putea decide asupra achiziției cu mai mult discernământ.

Noua interfata Android Market

Dacă tot am amintit de achiziție, ei bine aici avem o schimbare importantă care va afecta intervalul în care un cumpărător poate solicita returnarea banilor. În cazul unei greșeli, utilizatorul va avea la dispoziție doar 15 minute să anuleze achiziția și nu 24 de ore – intervalul curent în care își putea cere banii înapoi. Sprijinind schimbarea, Eric Chu, Android Developer Ecosystem, afirmă pe blogul oficial al dezvoltatorilor Android că majoritatea clienților apelează la refund în următoarele minute după achiziție. Cei care au obiceiul să amâne pe a doua zi testarea unei aplicații plătite ar putea pierde bani dacă nu se vor conforma viitoarei politici Android Market. Cumpărătorii vor fi informați transparent asupra acestui detaliu.

Eric Chu a amintit și de dinamica producătorilor de widget-uri și wallpaper-uri, care vor primi două noi categorii în semn de prețuire: Widgets și Live Wallpapers. Pe fiecare telefon vor fi vizibile doar aplicațiile compatibile, lucru binevenit nu numai pentru începători. În plus, pentru a sprijini dezvoltatorii să distribuie și să administreze aplicațiile, Google va introduce targetarea în funcție de dimensiunea și densitatea ecranului. Totodată, dimensiunea maximă a fișierelor .apk din Android Market va crește la 50MB pentru a permite prezența jocurilor mai avansate.

Schimbările anunțate pentru Android Market ar putea fi puse în practică peste câteva săptămâni.

To Top

Citește articolul precedent:
Google Mobile Maps cu clădiri 3D

După demonstrația făcută de Andy Rubin pe un prototip al tabletei Motorola cu Honeycomb, aplicația Google Mobile Maps a atras...

Închide