stiri

Google vrea să-ți controleze ochelarii

Google Glass

Ochelarii Google au creat un val de emoție în rândul tinerilor, scenariile de utilizare fiind dintre cele mai diverse. Google va folosi acești ochelari pentru a distribui reclame personalizate, selectate pe o mulțime de criterii. Ochelarii pot fi folosiți pentru a înregistra deplasarile tale sau evenimentele neprevăzute de pe stradă.

Spre exemplu, ochelarii vor identifica prin GPS poziția ta și vor putea înregistra evenimentele din jurul tău. În cazul în care este comisă o infracțiune, poliția va ști la cine să apeleze pentru a culege informații.

În termenii și condițiile impuse de Google se spune următorul lucru:

If you resell, loan, transfer, or give your device to any other person without Google’s authorization, Google reserves the right to deactivate the Device, and neither you nor the unauthorized person using the Device will be entitled to any refund, product support, or product warranty.

Dacă revinzi, împrumuți sau transferi aparatul unei alte persoane, fără autorizarea Google, Google își rezervă dreptul de a dezactiva dispozitivul, și nici tu, nici altă persoană neautorizată care utilizează dispozitivului nu va avea dreptul la nicio restituire, asistență pentru produs, sau garanție a produsului.

Cu alte cuvinte, Google vrea să știe profilul utilizatorului, să-i cunoască identitatea reală, să-i contruiască un profil și să-i influențeze comportamentul comercial. Google îți va recomanda ce să cumperi și de unde, exploatând datele pe care le culege prin senzorii aparatului. Publicitatea contextuală va însemna cu totul altceva față de ce înseamnă acum. Spre exemplu, dacă te afli într-un parc și alergi, Google va ști acest lucru și îți va recomanda o anumită apă minerală pe care să o cumperi dintr-un anumit loc.

Google Glass

Google Glass

Dacă vreți să ieșiți din sistem și nu veți cumpăra ochelarii, tot nu veți scăpa de rețea. Camerele video amplasate în magazine vor recunoaște chipul, serverele din cloud te vor indentifica iar atunci când vei privi spre vitrină va fi afișată o reclamă special pentru tine. Se va apela la datele stocate și se va ști domeniul tău de interes. Să sperăm că nu ești cu prietena și că reclama nu va fi pentru creme anti-hemoroizi!

Cât de departe este acest viitor? Mai aproape decât credeți, toată tehnologia există deja, serverele sunt suficient de puternice. Google face tot efortul pentru a câștiga identitatea ta reală deși a pierdut teren în fața Facebook. Nu ar fi ceva ieșit din comun ca Facebook să vândă datele tale cu tot cu fotografii către Google, mai ales dacă suma oferită are multe zerouri. Acest scenariu există deja, precedentul a fost creat atunci când Twitter a vândut datele utilizatorilor către o companie terță.

Comerțul cu date personale este înfloritor și fiecare aplicație din Google Play se străduiește să strângă cât mai multe date din telefonul tău. Aplicațiile îți transferă agenda telefonică, adresele de mail, leagă informațiile de poziția ta și creează baze de date tocmai bune pentru a fi vândute.

Pe de altă parte, ochelarii au o grămadă de aplicații foarte practice. Atunci când căutați o adresă, harta Google Maps ar putea fi afișată direct pe lentilă. Dacă priviți un cod QR, ochelarii vor identifica produsul și vă va oferi o mulțime de informații despre acesta, inclusiv un preț mai bun.
Mai jos aveți două scenarii în care puteți folosi ochelarii, al doilea este este însoțit de mai mult umor.

Înregistrarea unei curse de karting cu Google Glass

Sărbătoarea St. Patrick prin Google Glass

Termenii și condițiile pentru Google Glass pot fi citiți aici.

To Top

Citește articolul precedent:
Mark Zuckerberg
10 lucruri pe care nu le știai despre Facebook

În jurul afacerilor mari se învârt întotdeuna povești fascinante. Multe dintre aceste povești nu au o bază reală, fiind adevărate...

Închide